اما يادتان باشد که به شعر ، به آواز ، به ليلاهايتان ، به روياهايتان پشت نکنيد ، به فرزندانتان ياد بدهيد براي سرزمينشان براي امروز و فرداها فرزندي از جنس « شعر و باران » باشند به دست باد و آفتاب ميسپارمتان تا فردايي نه چندان دور درس عشق و صداقت را براي سرزمينمان مترنم شويد .

رفيق ، همبازي و معلم دوران کودکيتان-فرزاد کمانگر - زندان رجايي شهر کرج-86/12/9

۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

تبعیض جنسیتی در اعدام!



الان وقتش نیست؟ الان باید به خود بیانیه موسوی و کروبی بپردازیم؟ به این که خیلی از مردم نمی خوننش و باید دنبال راهی بگردیم که هر چه بیشتر بین مردم خونده بشه؟
قبول، همه ی اینها قبول و اصلا خودم پایه ی کار. اما هر چقدر هم که وقتش نباشه، من می تونم آدم وقت نشناسی باشم باز. می تونم در عین این که میگم دمتون گرم، هم بابت بیانیه و هم بابت تجمع 25 بهمن، اعتراض کنم به این یه جمله:
به راستی شمایانی که هر روز و ساعت سنگ اسلام و معنویت را بر سینه میزنید، چند زن را میتوانید نشان دهید که در صدر اسلام اعدام شده باشند؟!‏
1-آیا در صدر اسلام رویه بر این بوده که اصلا مسلمانان کسی را اعدام کنند؟
2-اگر رویه بر این بوده، آیا هیچ مجوزی به ما می دهد که این زمان هم آن را تکرار کنیم؟
3- چه چیزی باعث می شود زنان را مستثنی بدانیم؟ اعدام بد است، اعدام قتل است، اعدام وحشیگری ِ متمدن است. اما چرا بین زن و مردش تفاوت وجود دارد؟ آیا زنان چون لطیف ترند و نازک تر و شکننده تر، از اعدام زودتر می میرند؟ یا زنان، این آیه های جمال الهی را! نباید کشت؟
می خواهم بگویم اعتراض به اعدام، نه کاری نیکو و پسندیده، که وظیفه است. اما اعدام را هم از فیلتر جنسیتی عبور می دهید آخر؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر