اما يادتان باشد که به شعر ، به آواز ، به ليلاهايتان ، به روياهايتان پشت نکنيد ، به فرزندانتان ياد بدهيد براي سرزمينشان براي امروز و فرداها فرزندي از جنس « شعر و باران » باشند به دست باد و آفتاب ميسپارمتان تا فردايي نه چندان دور درس عشق و صداقت را براي سرزمينمان مترنم شويد .

رفيق ، همبازي و معلم دوران کودکيتان-فرزاد کمانگر - زندان رجايي شهر کرج-86/12/9

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه


خیلی خوب کاری می کنین که اول صبحی به مردک مزاحم ِ توی تاکسی که داره انگشتتون می کنه فحش می دین و کاری می کنین راننده از ماشین پیاده اش کنه؛ حال آدم رو با این کارتون خوب می کنین.

۶ نظر:

  1. ببین صحنه این بود ینی:
    من نشسته بودم جلو، یه خانم، یه آقا وسط و یه خانم هم کنارش عقب نشسته بودن
    من اخم کرده بودم مث همیشه، دستم رو از شیشه داده بودم بیرون و داشتم تلاش می کردم صدای شاهین نجفی رو از صدای چاووشی که از ماشین پخش می شد تمیز بدم.هی هم تنم داشت می لرزید و موهای دستم سیخ می شد اونجا که می گفت فرزاد! بعد یهو صدای خانمه بلند شد. به داد و بیداد که مردک خجالت بکش و اینا
    که البته درست حسابی نشنیدم چی گفت، یارو گفت خانم من چی کار دارم مگه؟ دختر کناریش گفت خانم راست میگی، اگه من هم همون بار اول که دستش رو مالید به من صدام دراومده بود این طور نمیشد.
    من کامل برگشتم عقب و زل زدم تو چشای یارو، خانمه گفت آقا نگه دار من پیاده میشم، راننده نگه داشت و گفت خانم لطفا برین پایین من این آقا رو پیاده کنم.
    بعد یارو پیاده شد. بعد من به راننده گفتم ممنونم که پیاده اش کردین.
    و همون جاها پیاده شدم. یهو که به خودم اومدم دیدم دارم لبخند میزنم، یه لبخند شاد

    پاسخحذف
  2. ریرای نازنین ! خودت بهتر از من میدونی که راه درمان این بیماری این لبخندها و این برخوردها نیست

    پاسخحذف
  3. اتفاقا دقیقا بر عکس فکر می کنم و عقیده دارم یکی از راه های اصلاح این بیماری برخورد است، آن هم از این نوع!

    پاسخحذف
  4. ببین ریرا جان ! فکر می کنی با برخوردکردن اون مردک بی ارزش مشکلش حل میشه و دیگه با زنها کاری نداره؟! اون مردک گرسنه جنسیه. کاری به مکان و زمان و شرایط نداره. آدم گرسنه همیشه دنبال لقمه نونی برای سد جوعشه. من رفع گرسنگی رو پیشنهاد میدم.
    پ.ن: کاملا قبول دارم که ملت ما چه زن و چه مرد نوعی برده جنسی محسوب میشن

    پاسخحذف
  5. آدم گرسنه وقتی پولی نداره برای رفع گرسنگیش یا گدایی می کنه؛ یا دزدی یا کار. اما اگه رفت دزدی یعنی به حقوق کس دیگری تجاوز کرد قانونی وجود داره که جلوش رو میگیره؛ اگه این قانون وجود نداشته باشه مردم خودشون جلوی دزد رو میگیرن و مانعش میشن. باید مانع دزد شد تا دست از کارش برداره هر چند که به انجام ندادنش معتقد نباشه.
    اگه همه ی آدم ها در مقابل مزاحمان خیابانی دست کم، سکوت نکنن، مزاحمان ٍ نامحترم می فهمند که نبیاد این کار را انجام دهند وگرنه با برخورد بدی مواجه می شن. ممکنه بهش معتقد نباشن اما انجامش نمی دن دیگه. امااین کار رو باید درصد زیادی از مردم انجام بدن. نمیشه هم منتظر موند که همه یاد بگیرن مقابله کنن، باید کار رو از یه جا شروع کرد، از خودمون و دور و برمون. و البته نقش رسانه های آموزشی رو من ندید نمی گیرم، اما در زمانی که این رسانه ها در جهت حفظ این سیستم اند بهشون امیدی نیست. من با آدم هایی که میگن نمیشه کاری کرد چون جامعه اینجوریه و اونها بیشترن یا میگن اونها مریضن و به خاطر مرضشونه که این کار رو می کنن مخالفم. مریض بودن اونها دردی از توهینی که به من میشه دوا نمی کنه. اصلاح از خود ما، تک تک ما شروع میشه

    پاسخحذف
  6. کلا باهات موافقم
    وقتی یکی یه زنو تو خیابون دستمالی میکنه مثل اینه که یکی یه کم گه بیاره بماله به لباس یه نفر
    هیچ برخوردی نمیکنین؟

    پاسخحذف